Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av B - 9 oktober 2009 09:03

Ojoj, mycket att göra nu. Imorgon fyller lillbusa år, tre närmare bestämt. För tre år sedan lämnade vi precis förlossningen i väntan på att värkarna skulle starta ordentligt, vattnet hade gått dagen innan och vi hade övernattat på förlossningen. Denna dagen valde vi att åka hem, jag gillar verkligen inte sjukhus och tänkte att jag lika gärna kunde vänta hemma. Med en jätteblöja och två Citodon skickades jag hem för att vänta... Hur som helst så fick jag i alla fall vänta mer en ett helt dygn till innan den lilla fröken fick se dagens ljus. Det visade sig, två dagar efter vattenavgång, att hon bestämt sig för att ligga med rumpen nedåt och det hela slutade med snitt. Lite snopet. Men vad spelar det för roll nu! I morgon fyller hon tre, vår lilla tuffing. Hon har tillräckligt mycket skinn på näsan för att dela med sig till tio ungar och hon underhåller oss den vakna tiden av dygnet med ständig sång. Gärna "Pojkerfäjs" (Lady GaGa) om hon själv får välja.


Idag ska jag och den snart treåriga lilla tjejen göra fem kladdkakor, en tioliters hink full med pastasallad, städa klart och handla de sista grejorna. Förhoppningsvis kan maken sluta lite tidigare så kan vi skicka honom till affären. I morgon kommer minst 25 pers, inte något lillkalas inte när maken har sex syskon som alla har egna barn. Så vi räknar med en dag full av stoj och skoj i morgon. Tjejen har önskat sig en banan och kläder, anar att hon kommer bli dyr i drift om några år när hon redan har ett stooort klädintresse. Bananen har jag lovat att hon ska få direkt på morgonen! Glad 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards