Direktlänk till inlägg 21 augusti 2009

Infravärme till altanen rules!

Av B - 21 augusti 2009 11:17

Var igår och gjorde de sista inköpen till kräftskivan. Gästerna tar med sig sina egna kräftor och dryck men det finns ju fortfarande en hel del som ska inhandlas. Bla är vi lite rädda för att det blir kallt framåt kvällskanten, de ljumma sommarkvällarna är ju lätträknade nu i slutet av augusti. Tog därför en tur till Harald Nyborg i går där vi hittade denna snygga infravärme, hyfsat billig var den med, 699:- var reapriset. Det stod att den skulle täcka 10m2 men trots blåst i går kväll kände vi värmen över hela altanen när den var på(altanen är på ca 55kvm).


Nu kan vi ju sitta ute hela vintern och käka frukost:D. Super! I bakgrunder syns förresten vår nya gasolgrill. Den vann jag på miljonlotteriet och den pryder verkligen sin plats. Skulle ju ha premiärgrillat den i förra veckan, men det visade sig att en del var trasig så vi har väntat på att den ska anlända. Nu har den kommit och grillen är monterad och väntar bara på en god köttbit. Hinner vi så blir det premiär i kväll, eller så tar vi det på kräftskivan. Nån blir väl alltid fyllehungrig framåt natten:-D.


Nu ska jag och tösen sätta igång med städning och bakning av efterrätt, barnen har beställt kladdkaka som de ska ta med sig till barnvakterna i morgon (kusinerna). Blir väl ett par kladdkakor till oss på festen också kan jag tro, det passar nog fint efter de salta kräftorna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av B - 16 oktober 2009 11:38


Vaknar till dotterns glada tillrop idag; -"mamma, det snöar. Det är snö ute mamma!!!" -"mmm, sure. Låt mamma få sova lite till nu gumman", blir mitt entusiastiska svar.  -"men det gör det mamma, får jag gå ut och leka i snön?" -"Nä, vi går up...

Av B - 10 oktober 2009 09:20

Nu är det snart dags, 28 pers kommer intrillande kl 14. Kalas är ju verkligen inte min stora grej, men resten av familjen gillar det. Kan ju ha med att göra att de sluppit göra fem kladdkakor och tio liter pastasallad, städa och handla. Fast å andra ...

Av B - 9 oktober 2009 09:03

Ojoj, mycket att göra nu. Imorgon fyller lillbusa år, tre närmare bestämt. För tre år sedan lämnade vi precis förlossningen i väntan på att värkarna skulle starta ordentligt, vattnet hade gått dagen innan och vi hade övernattat på förlossningen. Denn...

Av B - 4 oktober 2009 11:05

På tisdag drar jag till Gekås igen, jag och en arbetskamrat har tom hyrt en stuga så vi får TVÅ(!) shoppingdagar. Känns ju lite lyxigt när man inte bor så långt därifrån men då hinner man med några glas vin också! Nu startar nämligen projekt två upp ...

Av B - 29 september 2009 17:43

   Har varit dålig på att sitta vid datorn nu ett tag, älskar hösten och håller mig mest ute under denna årstid. Kameran får jobba för högtryck, de allra finaste fotografierna får man absolut på hösten! Idag har jag och tösen tagit bort sommarblomm...

Ovido - Quiz & Flashcards