Alla inlägg den 15 augusti 2009

Av B - 15 augusti 2009 14:27

Helt fantastiskt! Jag som älskar kantareller men aldrig hittar några har idag plockat 5l! Nu ska jag strax ställa mig och rensa och förvälla, funderar på att frysa in hälften men risken är att det mesta går till kvällsgrillningen ikväll. Lilltösen hittade en jättesvamp, är ju ingen expert på det hela men jag tippar på att det är en Karl-Johan. Ganska maskäten så den fick stanna kvar i skogen.


På tal om grillning ska den nya grillen ivigas i kväll, vann ju en gasolgrill och den anlände i torsdags. Började montera ihop den i går kväll vid 18-tiden, med tanken att det kanske skulle ta en halvtimma, köttet var marinerat och klart. Vad vi fann i paketet var dock en grill i ca 3000 delar (överdriver litegrann det kan jag erkänna), och vid 20.30 var vi alla så hungriga att vi fick fram elgrillen och slängde på grillkorv istället. Korv med bröd är ju också gott! Skulle nog tro att jag har en timmes montering kvar innan gasolgrillen kan premiärköras. Ikväll blir det ialla fall grillad fläskfilé, råstekt färskpotatis och smörstekta kantareller. Jösses så gott!

Ovido - Quiz & Flashcards