Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av B - 3 augusti 2009 21:10

Så här ser altanen ut idag förresten!

Av B - 3 augusti 2009 21:05

Så var dag sex av altanbygget avklarat, nu är det faktiskt bara staket och trappor (två stycken) kvar. Snickaren ska till ett annat ställe på onsdag och hoppas bli klar i morgon, det är jag dock väldigt tveksam till. Staket och två trappor låter åtminstone för mig ganska tidskrävande.


Det mest otroliga är att jag faktiskt lyckats sova riktigt gott med ett pågående bygge utanför sovrumsfönstret. Var så trött i morses efter jag kom hem från jobbet, stupade i säng vid 8-tiden och vaknade inte förrän klockan ringde vid 14. Kunde nog ha sovit tills i kväll tror jag. Men nu är jag ledig tills på torsdag, ska försöka hitta på något annat än att städa och klippa gräs, det är ju inte som att någon tar arbetet i från mig:). Imorgon tänkte jag ta med mig barnen till stan, ska köpa minneskort till sonens kamera och kanske lite nya skolkläder. Om barnen kan hålla sig någorlunda lugna (de hatar att gå i affärer båda två) kanske det kan bli en rätt mysig dag. Får väl muta med en god fika eller Donken.


Tänkte också passa på att leta efter solskydd till altanen, vet att jag sett en segelduk på 5x5m för 500:- någonstans på nätet, det var typ Harald Nyborg eller nåt sånt. Kan inte hitta det igen men jag ska dra runt till lite affärer och kolla. Är dock lite misstänksam till priset, de segeldukar jag tittat på innan har ju kostat flera tusen... vad är haken liksom? Tror det skulle bli väldigt snyggt att hänga upp över halva altanen så man alltid har skugga där. Och sedan ställa denna snygga utemöbel från Jysk under... vad tycks?

Ovido - Quiz & Flashcards