Alla inlägg den 25 augusti 2009

Av B - 25 augusti 2009 10:31

Så har kräftskivan gått av stapeln, i lördags närmare bestämt. Har inte kommit mig för att skriva något innan för jag har varit minst sagt trött. Jag kom i säng kl 5.30 i söndags morses, sov till kl 12 sen jobbade jag natt på det. Nog om det, festen var riktigt lyckad, lekarna gjorde succe, altanen beundrades, kräftorna var goda, supen godare och sällskapet trevligast.


Hittade dock en objuden gäst bland kräftorna, visst är han söt! Vissa av gästerna tyckte det såg ut som en japansk blåsfisk så ingen vågade sig på att provsmaka. Själv tycker jag det ser ut som någon slags mal eller nåt... eller vad vet jag, ser knappt skillnad på en gädda och aborre.


Hittade förresten en vit båtpresenning som vi spände upp över altanen. Riktigt bra blev det, prasslar ju lite men på håll ser det ut som ett riktigt solsegel. Så nu får det riktiga solskyddet vänta till nästa år.

Ovido - Quiz & Flashcards