Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av B - 16 oktober 2009 11:38

Vaknar till dotterns glada tillrop idag;

-"mamma, det snöar. Det är snö ute mamma!!!"

-"mmm, sure. Låt mamma få sova lite till nu gumman", blir mitt entusiastiska svar. 

-"men det gör det mamma, får jag gå ut och leka i snön?"

-"Nä, vi går upp och äter frukost först, vännen". Detta med den smarta idén i tanken att hon snart kommer glömma de dumma ideerna om snö om hon bara får lite morgongröt i sig. Går upp, sätter på mig strumpor och morgonrock och går sedan för att dra upp rullgadinen. Hakan närmar sig golvet... Det är VITT ute! Snön faller stilla och vackert, precis som det ska... PÅ JULAFTON! Det är för helskotta oktober och så vitt jag vet så är jag inte bosatt i Norrland. Mina tankar att flytta till våra släktingar på Nya Zeeland växer sig allt starkare, innan morgonkaffet är gjort har jag i tanken redan finansierat två av flygbiljetterna.


Det enda jag känner en viss tillfredställelse över är att medan alla andra halkar omkring på vägarna har vi redan på vintedäcken. Bilen fick punktering förra    veckan och istället för att köpa ett nytt sommardäck slängde vi på vinterhjulen. Ibland ska man ha tur.

  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards