Alla inlägg den 29 september 2009

Av B - 29 september 2009 17:43

  

Har varit dålig på att sitta vid datorn nu ett tag, älskar hösten och håller mig mest ute under denna årstid. Kameran får jobba för högtryck, de allra finaste fotografierna får man absolut på hösten! Idag har jag och tösen tagit bort sommarblommorna ute i krukorna och planterat ljung istället. Altanen som för tillfället varit en favoritplats för alla höstlöv har städats av och vi har ställt in några av trädgårdsmöblerna. Äpplena är mogna så vi har skördat en del idag, tänkte göra äpplekakor och äpplepajer och frysa in så fort jag får lite tid över. Just det här med att ha en trädgård med både bär och frukt är en otrolig tillgång. Det känns så härligt när barnen kan säga, "mamma, jag går ut och äter mellanmål".

  


Nu ska jag snart göra lite kvällsmat, blir nog kycklingwok med nudlar, sedan ska jag tända lite värmeljus och plocka fram mitt korsord. Har svårt att förstå hur folk inte kan älska hösten! Mysigare än så här bli det inte!

  

Ovido - Quiz & Flashcards