Alla inlägg den 4 juni 2009

Av B - 4 juni 2009 13:06

I tre år har jag tjatat och tjatat om en altan, jag har förbannat mig själv att jag läste till sjuksköterska och inte till snickare. Jag hotat med att flytta (vet iofs inte om någon tog mig på allvar) och jag har gråtit en skvätt... Inte fan har jag fått någon altan för det! Så råkade jag igår skriva i bloggen att jag bara måste ha en altan nu, och vad händer? Några timmar senare ringer min far som bara råkat prata med en snickare, snickaren i sin tur har precis slutat sitt jobb och startat egen firma och söker nu efter jobb. Så gick det till när vi blev med snickare! Och det allra bästa, han kommer redan till helgen! Då ska han kolla vad vi behöver köpa, forhoppningsvis inte så mycket eftersom vi har eget sågverk, hjälpa oss med en ritning och ge ett prisförslag. Det blir ju lite dyrare det här än att göra det själv som min make hade planerat (i tre år!!!) men det är det värt! Vi tänkte ta en semesterresa för skattepengarna i år men det får bli altan istället, barnen blev så sura att de nästan trampade på sina underläppar men så länge mamma är glad är allt väl:-).


Ovan inlägget ser ni vart altanen ska placeras, den blir på ca 66m2 och ska ligga längs med hela kortsidan på huset och lite till. Kom på nu att huset måste målas först bara så förhoppningsvis håller sig det fina vädret för nu är det bråttom att åtminstone måla denna sidan!

Ovido - Quiz & Flashcards