Alla inlägg den 7 juni 2009

Av B - 7 juni 2009 23:46

Denna video går varm hemma hos oss, tvååriga tösen lärde sig sången på tio mikrosekunder. Var ganska kul i början men börjar nu bli så tjatig att jag till och med drömmer om den på nätterna. Drömde i natt att jag bajsade i en kalkon som skulle in i ugnen, som tur var lyckades jag smussla undan bajskorven innan någon såg den. Lyckades lura alla att jag bara fes i kalkonen, med det var alla nöjda och såg fram mot en god middag... Kan lova att dessa sjuka drömmar aldrig hade fått tillträde i mitt huvud om det inte vore för denna videos skull.


Men jag tänkte som så att om jag delar med mig till fler så kommer jag ju inte att vara ensam i alla fall om dessa konstiga nattliga syner:-).

Av B - 7 juni 2009 22:02

Åh vad jag njuter av sommaren! Kanske inte har varit den varmaste dagen idag och en och annan regnskur har blött ned håret på mig idag också. Men vad gör det, nu ikväll skiner solen! Barnen och jag gjorde grillspett i väntan på att maken skulle komma hem från ett möte på sportklubben. Vi hade en riktigt mysig stund i trädgården och sonen skötte grillen lika bra som vilken grillmästare som helst.


Innan dess hade vi varit i stan och shoppat lite, kom ju på att det är skolavslutning på tisdag plus att det är P:s (makens) födelsedag. Jag är helt hopplös på att komma ihåg sånt så det blev att panikåka en timma innan affärerna stängde idag. Vi hittade i alla fall ett par jättesnygga jeansshorts och en svart/rosa t-shirt på h&m som Tim (sonen) ska ha på tisdag. Ett presentkort på EKO blev det till gubben, det kan behövas nu när altanen ska byggas, virke har vi själva men en solstol eller ett snyggt parasoll kan ju behöva inhandlas. Fast som vanligt visade det sig att hantverkare alltid kommer att vara hantverkare, snickaren lovade ju att komma och kolla lite i helgen... Ja han har iallafall inte synts till men förvånad är jag definitvt inte. Vi renoverade huset för några år sedan och att vänta på försenade hantverkare blev snarare än livsstil än ett irritationsmoment.


Men nu ska jag sluta tänka på snickare och bara njuta av en pokerturnerning. Mitt sätt att koppla av när barnen äntligen ligger och sover och maken ser på Eurosport:-). Natti natti.

Ovido - Quiz & Flashcards