Alla inlägg den 20 juni 2009

Av B - 20 juni 2009 15:47

Hade en riktigt lugn midsommarafton i går då jag var tvungen att gå upp tidigt idag för att måla huset. Gaveln måste bli klar innan snickaren kommer och bygger vår altan. Redan less på målning, trots att jag inte målat en planka än, gick jag ut i morses för att hämta målarhink och pensel. Hade inte mer än hunnit till garaget då en rejäl åskknall och en ordentlig störskur saboterade alla måleriplaner. Kan väl inte säga att jag är överdrivet ledsen över detta, visserligen skjuts det hela på framtiden och jag måste trots allt göra det. Men då jag är en person som uppskattar att leva i nuet så är jag väldigt nöjd med lördagens ändrade planer.


Jag och barnen beslutade oss för att göra kanelbullar istället, så nu sitter jag här och väntar på att de vackra skapelserna ska jäsa innan de hamnar i ugnen. Barnen har gjort "bulltårtor" och en "bullråtta" själv bestämde jag mig för att göra den vanliga runda sorten... sicken trist bullmamma!

Ovido - Quiz & Flashcards